Általános iskolák

Település:
Csongrád megye, Szeged


Alsóvárosi Általános Iskola Szeged


A mai Szegedi Alsóvárosi Általános Iskola épületének helyén 1799-ben építették az első alsóvárosi iskolát.

Intézményünk bemutatása

A mai Szegedi Alsóvárosi Általános Iskola épületének helyén 1799-ben építették az első alsóvárosi iskolát. Az akkori intézményt híres tanítója, Kazali Imre után „Kazali” iskola néven ismerte Szeged népe. Ám ez az épület az 1879-es Nagy Árvíz során elpusztult. Az árvíz utáni újjáépítés során építették a mai épületet, az Alsóvárosi Népiskolát 1883-ban. Ezen épületet a fennállása során az oktatás mellett más célra is hasznosították: volt itt tűzoltó szertár, valamint az I., később a II. világháború idején katonai célokat is szolgált, de helyet kapott benne orvosi rendelő is, illetve óvóhely volt az itt élő lakosok számára. Az államosítás során az intézmény a Főldmíves utcai Állami Iskola nevet kapta, az 1956/57- es tanévtől Hámán Kató Általános Iskola, az 1990/91-es tanévben az Alsóvárosi Általános Iskola, majd a 2012/13-as tanév során a Szegedi Alsóvárosi Általános Iskola nevet vette fel. A patinás épületet utoljára 1977-1983 között újították fel. A tágas folyosói, barátságos és világos zsibongói, a jól felszerelt szaktantermek, az esztétikusan felújított ebédlő kiváló feltételeket biztosítanak az itt folyó nevelő, oktató munkához, szakkörökhöz, tanórán kívüli egyéb szabadidős tevékenységekhez. Egy országos tornaterem-építési programra való sikeres pályázat eredményeként, az iskolánk egy 12 x 24 m-es tornateremmel gazdagodott 1992-ben. Mind az alsóvárosi, mind a tágabb környezetünkben – beiskolázási körzetünkben és azon kívül élő- emberek tisztelik, szeretik ezt a nagy múltú, 135 éves iskolát. Tanulóink többsége már a második, harmadik, sok esetben akár a negyedik generációhoz tartozik, hiszen szüleik, nagyszüleik és dédszüleik, szűkebb és tágabb értelemben vett családtagjaik is ennek az iskolának a padjait koptatták. Intézményünk beiskolázási körzete (Alsóváros, Klebelsberg-telep, Gyálarét) falusias illetve kertvárosi jellegi, főként családi házakból álló városrészek. Előfordul, hogy a kertes házakban több generáció él együtt, amely sajátos arculatot kölcsönöz a településrésznek, és ebből kifolyólag sajátos igényeket, elvárásokat támaszt a városrész egyetlen iskolájával szemben is. Itt az emberek jobban odafigyelnek egymásra, segítőkészebbek, barátságosabbak, érdeklődőbbek, az iskola életéhez szorosabban kötődnek, sokrétűbb, változatosabb iskolai, szabadidős programot igényelnek gyermekeik számára. A szülők elvárása az emberközpontú, szeretetteljes, családias légkör megtartása az intézmény falain belül is, és éppen ezért fontos számukra is a közvetlen, bensőséges kapcsolat kialakítása az iskola és a szülői ház között. Iskolánk története, a lakókörnyezet múltja, jelene és hagyományai arra kötelezik az iskola vezetését és a tantestületet, hogy a nevelő és oktató munkában, valamint a tanórán kívüli, egyéb szabadidős tevékenységekben, közös rendezvények alkalmával kiemelt figyelmet fordítson lakóhelyünk, nemzetünk történelmének és hagyományainak megismertetésére, ápolására. Tantestületünk szellemileg, erkölcsileg és testileg egészséges nemzedéket kíván nevelni a rájuk bízott gyermekekből. Nevelő és oktató tevékenységünk során alapos, következetes tanári munkával el kívánjuk érni, hogy diákjaink mind tudásukat, gyakorlatiasságukat illetően, mind pedig képességeiket illetően egészséges, harmonikus, az életben boldogulni képes erkölcsös, a társadalom számára hasznos, boldog és tisztességes emberekké váljanak. Iskolánk felszereltsége, tantermek, eszközök Iskolánk épülete 3 részre tagolódik: a főépületben 20 tanterem, ebből 7 szaktanterem, 1 számítástechnika terem, 3 szertár, 1 ebédlő, melegítő konyhával, 1 tanári szoba, 4 iroda található. Az udvari épületben 2 technika szaktanterem, 1 nyelvi terem, 2 előkészítő helyiség van. Szintén külön épületben található a tornaterem, 4 öltözővel, 1 szertárral és 1 tanári szobával. A főépületben saját szervezeti egységgel működő iskolai könyvtárunk van. Az intézmény jól felszerelt: rendelkezik 9 interaktív táblával, 132 darab tanulói laptoppal, továbbá majdnem minden teremben található laptop, projektor, DVD- és CD lejátszó. A kisebb-nagyobb felújításoknak köszönhetően a vizesblokkok, valamint tágas, gyermekbarát tantermeink, azok bútorzata, a folyosók, zsibongók, az esztétikus ebédlő folyamatosan szépül, megújul, kiváló feltételeket biztosítva az itt folyó nevelő-oktató munkához. A tantestület tagjai igyekeznek szobanövényekkel, az évszaknak és az aktuális tananyagnak megfelelő dekorációval otthonosabbá, barátságossá varázsolni az iskola helyiségeit. Nevelő –oktató munkánk Intézményünkben több éve kéthetes, úgynevezett „ciklusos” órarend szerint folyik a munka. A fő hangsúlyt 1-4.osztályban az alapkészségek fejlesztésére helyezzük, a hagyományos, szótagoló-elemző anyanyelv tanítási eljárást alkalmazzuk. 1-3.osztályban nyelvi előkészítő foglalkozásokat tartunk szakköri keretek között. 4.osztálytól német vagy angol nyelvet oktatunk csoportbontásban, 5.osztálytól emelt szintű nyelvoktatás is folyik. Általában 2 első osztály indul intézményünkben, melyből az egyik „humán” orientációs, a másik „sportorientációs” osztály. Igényes tantestületünk színvonalas oktató munkájának köszönhetően diákjaink eredményesen szerepelnek a különböző szaktárgyi és sportversenyeken, a központi felvételi vizsgán, melyet az országos mérések eredményei is alátámasztanak. Az intézményünkben folyó nevelő-oktató munkát jellemzi a felzárkóztatás, a differenciált képességfejlesztés, de nagy hangsúlyt helyezünk a tehetséggondozásra is. Iskolánk által nyújtott egyéb lehetőségek Környezeti nevelés: - változatos színterű események, programok a fenntarthatóságra, környezetünk tudatos megóvására való nevelésnek megfelelően - az ÖKOiskola hálózatának tagjaként számos program, rendezvény szervezése Sokszínű sporttevékenység: - mindennapos testnevelés keretében - órarendben épített úszásoktatás 1., 3., 5. évfolyamon - házibajnokságok (kézilabda, kosárlabda, labdarúgás a Bozsik-program keretei között) - sportági előkészítő foglalkozások - egyéb tanórán kívüli foglalkozások Homogén napközis csoportok: Alsó tagozaton egy osztályból szerveződik egy napközis csoport. Tanórán kívüli szabadidős tevékenységek: Intézményünkben rendkívül színes, változatos szabadidős programokat szervez és bonyolít le a Diákönkormányzat. Hagyományaink, kultúránk, magyarságtudatunk megőrzése érdekében megemlékezünk ünnepeinkről, jeles napjainkról. Érzékenyítő programokon, színház-, koncert- és mozilátogatásokon, különböző gyűjtőversenyeken is részt vehetnek tanítványaink. Az osztálytanítók és az osztályfőnökök egyéb, vonzó közösségi programokat szerveznek, ily módon is gondoskodnak tanulóink mozgalmas diákéletéről. Számos közösségi programba igyekszünk bevonni tanítványaink szüleit, családtagjait is.

Forrás:http://www.alsovarosiiskolaszeged.hu

 

 

 

 

 

HelyiVilága Magazin ajánló

További magazin cikkek »

 

Helyi látnivalók

További helyi látnivalók »

 

Helyi Programok / események

További helyi programok / események »

 

Helyi szolgáltatók

További helyi szolgáltatók »